Strong is beautiful

Say no more

Publicerad 2014-10-18 21:16:08 i Personligt,

 
"Healthy doesn't mean a salad. Healthy is not a measure of weight. Being healthy involves your mind, spirit and heart just as much it involves your body. Each person's version of healthy is different. Sweets don't make you unhealthy but sadness will. "
 
Min mage må korva sig när jag sitter ner, men mitt välmående sitter inte i hur min kropp ser ut i vissa vinklar och ställningar. Förut så handlade det bara om att gå ner i vikt, bli smal, i tron om att lyckan skulle komma med det att vikten minskade. Men efter att ha tappat närmare 16 kilon (och gått upp 5 igen) så inser jag att jag fortfarande är samma person som då jag vägde 76. Visst är jag gladare, piggare och mer energisk. Men beror det på att jag har gått ner i vikt? Eller att jag blivit mer aktiv i min vardag, tränar regelbundet, äter bättre och tar hand om min kropp? Jag tror såklart på det andra alternativet.
 
Jag hoppas att ni fina människor som läser min blogg också förstår att lyckan inte sitter i ett par siffror på vågen. Utan det handlar om hur du lever ditt liv, hur du behandlar dig själv och din kropp, att du gör det du älskar och strävar mot dina stora mål i livet, för ingenting är omöjligt. Ni är perfekta precis som ni är ♥

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2014-10-19 07:55:27

Dina ord skulle kunna vara mina.( om man bortser från mina dippar då och då) Vad glad jag är att jag hittade dig på IG, du känns redan som en härlig inspirationskälla! Fortsätt son du gör, du sprider värme!

Postat av: Paula

Publicerad 2014-10-19 08:54:53

Det är sådana inlägg som gör din blogg så fantastisk. Visst skriver andra bloggar liknande inlägg men ingen får fram känslan som du!

Postat av: Anna

Publicerad 2014-10-20 22:08:44

Vettig du är! Ny följare av din blogg, men gillar den enormt mycket.

Massa kärlek!

Svar: Tack så mycket, vad roligt att höra! :D
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela