Strong is beautiful

Legday

Publicerad 2014-04-30 16:13:01 i

 
Benpasset gick bra idag! Körde bl.a benböj, utfall, step up och kickbacks. Låren var riktigt möra efter passet, hoppas på en skön träningsvärk imorgon.
 
Nu håller jag på att göra mig i ordning för kvällens planer, det är inte riktigt spikat ännu men tror hur som att vi får en riktigt bra valborg. Hoppas att ni också får det, puss! ♥

Ett glatt besked

Publicerad 2014-04-30 09:21:40 i Personligt,

 
Godmorgon finisar. Åh jag fick en sån bra nyhet nu på morgon, har blivit med jobb på Coop forum här i Boden. Trivdes jättebra då jag jobbade i Kalix och tror att jag kommer trivas bra här med. Men mina planer på att börja plugga är fortfarande kvar och jag ska komma igång med det också, men ett jobb så att jag har en inkomst känns som prio ett just nu. Så detta var en perfekt start på Valborg! Men nu kurrar magen så dags för frukost.

Att komma i form

Publicerad 2014-04-29 13:28:43 i Träning,

Det är många som vill komma i form, gärna på en vecka, fast allra helst en dag eller två. Men vet ni? Det är omöjligt. Att ändra på sin kroppsform tar tid, både att lägga på sig fett och att bli av med det. Det finns inga genvägar, inga "quick-fix" eller annan magi som tar bort det oönskade fettet som lagrats på din kropp. Utan vill du ändra din kroppsform så måste du jobba för det och här är några tips på vägen:
 
Kombinera cardio och styrketräning. Gör någon slags pulshöjande träning 2-3 gånger/vecka. Det kan vara spinning, cirkelträning, löpning, hopprep eller powerwalk. Tänk på att pulsen ska höjas mer än det normala, du ska svettas. Kombinera det med att gå på gymmet eller träna hemma. Är du osäker på övningar, så googla eller kolla youtube, finns tusentals med videos!
 
Dumpa sockret. Skippa godis, fika, läsk, saft, snabbmat, halvfabrikat, chips osv.
 
Unna dig. Det är okej att äta en glass en solig sommardag, men se till så att det inte blir fler. Så länge du håller koll på intaget så är det okej att unna sig en dag i veckan.
 
Ha tålamod. Som jag sa, det går inte över en natt. Sen är det olika från person till person, vissa ser skillnad redan efter två veckor, andra får vänta två månader. Orättvisst, ja visst, men det är ingen ursäkt till att bara ge upp. Så hang in there så kommer resultaten att dyka upp.
 
Ha vilodagar. Vila bygger muskler.
 
Älska den kropp du har. Du må tycka illa om den på grund av fett, men tänk på allt bra den faktiskt gör för dig. Den tar dig framåt, skrattar och skapar minnen åt dig.
 
←Jag i somras vs. Jag idag →

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela