Strong is beautiful

Booty workout

Publicerad 2014-12-30 10:27:20 i Min träning,

 
Ännu en morgon som börjat i träningens tecken. Denna morgon körde jag ett benpass med väldigt mycket fokus på rumpan. Jag har jättesvårt att hitta kontakt i rumpan då jag kör squats, spelar ingen roll hur lätt eller tungt jag kör. Någon mer som har samma problem? Tips på det? Annars så gick passet riktigt bra, svetten bara rann!
 
Breda squats i maskin 12x4
Bulgariska utfall i maskin 12x3
Step-up på bänk med bakåtkick 12x4
Kickback i kabelmaskin 15x3 25x1
Leg curl 12x3
Utsida rumpa i maskin 15x4
 
Hoppas på en härlig träningsvärk imorgon! :)

Bästa starten på dagen

Publicerad 2014-12-29 09:29:22 i Min träning,

Godmorgon på er ♥ Här har jag varit uppe tidigt för att hinna med ett träningspass. Började med 30 min på löpbandet och därefter körde jag igenom axlarna, och jäklar vilken pump jag fick upp! Längtar tills jag tappar lite fett, för tror de är finfina muskler som döljer sig där under. Hehe.
 
 
Passet såg ut såhär:
 
Axlar i cable cross 12x4
Baksida axlar i cable cross 12x4
Hantellyft åt sidan, böjda armar 12x4
Axelpress + raka hantellyft framåt (superset) till failure
Baksida axlar i maskin 12x4
 
Lite stretch på det så gick jag sedan hem och åt frukost. Testade att göra en ny smoothie, som smakade skit, men nyttig var den i alla fall så tvingade i mig hela, haha. Nu ska jag ta och göra mig redo för jobb, hoppas att ni får en fantastisk måndag ♥ Puss

Mina mål inom träningen 2015

Publicerad 2014-12-28 20:46:39 i Personligt,

Hitta en balans mellan kost och träning. Det absolut viktigaste för mig är att hitta ett läge där både mat och träning klickar. Lära mig att välja de nyttiga och bästa alternativen för just mig. Att dra ner på socker och färdiglagad mat och istället välja hälsosam mat som är bra för min kropp, som får kroppen att må bra och jobba med mig, inte mot mig.
 
Klara av att göra chins och pullups. Riktiga, ordentliga. Och massa på raken. Klarade det i somras, då 3-4 stycken på rad, men vill kunna mer. 10-20-30 stycken.
 
Ha en vältränad och stark kropp. Jag vill inte bara känna mig stark, jag vill se stark ut också. Synliga muskler, ja tack!
 
Bli bättre på basövningarna. Och andra övningar förstås. Tekniken ska förbättras och tyngre vikter ska lyftas.
 
Springa ett lopp, eller två. Planerna i somras gick i stöpet då både flytt och jobb kom i vägen. Men till nästa år satsar jag igen.
 
Sen så kommer jag ha mindre delmål och personliga/individuella mål för varje månad för att ha något att kämpa mot och hålla motivationen uppe. Måste även bli bättre på att dokumentera min träning, alltså skriva ner övningar jag kör, reps, sets och vikter.
 
Vill ni så får ni jättegärna dela med er av era mål med träningen till det kommande året! :) Kram
 

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela