Strong is beautiful

Booty workout

Publicerad 2014-12-30 10:27:20 i Min träning,

 
Ännu en morgon som börjat i träningens tecken. Denna morgon körde jag ett benpass med väldigt mycket fokus på rumpan. Jag har jättesvårt att hitta kontakt i rumpan då jag kör squats, spelar ingen roll hur lätt eller tungt jag kör. Någon mer som har samma problem? Tips på det? Annars så gick passet riktigt bra, svetten bara rann!
 
Breda squats i maskin 12x4
Bulgariska utfall i maskin 12x3
Step-up på bänk med bakåtkick 12x4
Kickback i kabelmaskin 15x3 25x1
Leg curl 12x3
Utsida rumpa i maskin 15x4
 
Hoppas på en härlig träningsvärk imorgon! :)

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-12-30 11:19:33

Snygga tights på en supersnygg tjej! :) Är också sugen på att köpa sådana tights, får nog bli mitt nästa inköp :)

Jag har också svårt att hitta kontakt i rumpan när jag kör squats. Men känner iaf lite mer om jag kör med lite lägre vikter och verkligen fokuserar på att spänna rumpan på vägen upp. Kör gärna lite bredare ställning på fötterna också. Men har du kanske redan testat men funkar lite mer för mig i alla fall :) Annars finns det ju massa andra bra övningar där jag hittar bättre kontakt. Du körde ju några under passet men annars tycker jag även "sittande benpress i maskin" två eller/och ett ben, åsnespark, höftlyft etc är några bra och enkla övningar som känns mycket! :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-12-30 11:23:25

Btw, hur är passformen på tightsen? Längden? Låga i midjan? Vilken storlek har du? :) Kram

Postat av: jenny

Publicerad 2015-01-02 13:05:55

Älskar dom tightsen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela