Strong is beautiful

Mitt nya träningsschema

Publicerad 2014-11-17 07:00:00 i Personligt,

Godmorgon vänner, då är det en ny vecka igen. Förra veckan så satte jag ihop ett träningsschema som jag tänkt följa i 6 veckor. Jag är ett stort fan utav rutiner, fast jag tycker om spontanitet också. Men jag känner att om jag ska ta mig framåt nu så måste jag har något att följa.
 
Måndag: Ben +  mage
Tisdag: Armar + cardio
Onsdag: Bodypump
Torsdag: Vila
Fredag: Rygg + cardio
Lördag: Mage + cardio
Söndag: Vila
 
Inget konstigt över detta upplägg egentligen, det är mest för min egen skull. Försöker tänka tillbaka på hur jag körde för ett år sedan, då det gick så himla bra för mig. Jag vet att jag var bättre med cardion då, speciellt att få in intervaller som fick avsluta gympassen. Så den rutinen ska jag återuppta :) Och som ni kanske också ser så har jag tagit bort axlar och bröst ur schemat, och anledningen till det är att de är inga muskelgrupper jag vill fokusera på just nu. Mina axlar är rätt välformade nu och jag vill inte bygga de ännu större, då jag lätt bygger muskler just där. Kommer ju dock att köra det på bodypumpen, så helt utan träning blir de ju inte. Kom gärna med invändningar och förslag om det är något ni tycker jag ska tänka på :)

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-11-17 14:18:20

Jag tycker att upplägget ser bra ut! Har också typ tagit bort bröst, eller kör väldigt få övningar i alla fall då jag inte anser att jag behöver köra just den muskelgruppen så mycket. Däremot älskar jag att köra axlar trots att mina också redan är stora! :) Så hade inte behövt kanske men jaja...

Hoppas att det funkar bra för dig och att du känner dig nöjd i alla fall! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela