Strong is beautiful

Glöm inte att bli kär i dig själv först

Publicerad 2014-12-03 07:30:00 i Personligt,

 
Godmorgon mina fina ♥ När jag startade denna "resa" och la om min livsstil så märkte jag också en stor förändring på hur jag såg på saker och ting. Tilll slut så handlade det inte bara om att bevisa för andra vad jag var kapabel till, utan jag bevisade även för mig själv vad jag faktiskt klarar av. Jag visade mig själv att jag klarade av att ta mig utanför min komfortzon och klarade av att gå en annan väg. En bättre väg. Jag vet inte vart jag fick min styrka ifrån då, men jag är otroligt glad att jag fann den och behöll den. Och visst har det gått upp och ner många gånger, men jag har haft blicken riktad uppåt och framåt. Jag har tagit mig förbi motgång efter motgång, jag har krossat mina delmål längs vägen och jag har lärt mig så otroligt mycket om mig själv. Jag är långt ifrån den förvirrade och vilsna tjej som jag var för fyra år sedan. Jag är också långt ifrån den sorgsna och deprimerade tjej som jag var en lång tid efter att jag mist min pappa. Självklart så skaver det i hjärtat fortfarande, men samtidigt så vet jag att han hade varit stolt över mig. Jag har blivit allt som jag inte trodde att jag kunde bli. Självsäker, glad, positiv och har nu en livslust som jag saknat tidigare.
 
Som jag sa så har det inte alltid varit en dans på rosor, taggarna har gjort sig påmind då och då, vissa vassare än andra. Men jag har aldrig gett upp, trots att jag vissa dagar trott att jag inte orkat mer. Så har jag vaknat upp nästa dag, levande och med en liten gnista hopp om att dagen ska bli bättre. Och jag är övertygad om att min förbättrade fysiska hälsa har en stor del till att jag mår såhär pass bra idag. Träningen har gett mig så mycket mer än en slankare kropp. Löpningen har gett mig ett klarare sinne, styrketräningen har gett mig en bättre fysik att orka med vardagen, promenaderna har hjälpt mig att rensa huvudet från tunga tankar och den hälsosamma maten har gett min insida en boost så att utsidan har fått en chans att skina. För oavsett hur mycket jag än vill se bra ut på utsidan, så är insidan viktigast. Glöm aldrig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela