Strong is beautiful

En utmaning väntar

Publicerad 2014-12-07 19:30:24 i Personligt,

 
Vet ni, i början på nästa år så ska jag prova på något som jag aldrig gjort förut! Och det är att jag ska gå på en deff. Jag kan inget/väldigt lite om att deffa, så måste läsa på lite mer, men jag har också frågat en vän om hjälp som har kunskap inom detta. Och jag är så tacksam att hon ska hjälpa mig. Jag har alltid förespråkat en varierad och hälsosam kost, men jag ser inget fel med att våga testa på något annat ett tag. Grejen med mat och dieter är såhär: det funkar olika för alla! Jag vill inte vara den som sitter och säger: Dieter är skit, det funkar inte och bla bla bla. Utan för vissa kanske LCHF fungerar skitbra och passar bra i den personens vardag, en annan kanske trivs med GI. Det är så himla inviduellt med maten, och ingen kan egentligen säga vad som är rätt eller fel.
 
Det kan kanske hända att jag varit emot det tidigare, hehe, men det har nog att göra med att jag saknar kunskap inom dieter. För bara någon månad sen skulle en deff aldrig falla mig in, medan nu så känner jag att jag vill verkligen prova på för att se vad det kan göra med min kropp. Och sen för att samla på mig kunskap också. Så, resten av den här månaden går ut på att njuta av julmaten, lussebullar, pepparkakor och ett å annat vinglas. För början på nästa år blir verkligen en utmaning. Ska sätta mig och skriva ner vad jag vill ha ut av denna deff, hur träningen ska läggas upp osv. Kommer såklart att skriva mer om deffen längre fram då det blir mer aktuellt :)

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-12-07 20:01:54

Jag vill definitivt veta mer om deffen, hur du ska göra den och vad du vill ha ut av den! :) Har en bekant som gjort det och hon fick bra resultat men la ju på sig fett sen igen när hon började äta normalt igen (alltså inte onyttigt utan bara mer mat). Men skulle vara intressant att testa! :) Sägs dock att det är sjukt jobbigt psykiskt!
Själv så ska jag nog köra en detox, funderar på juicedetox :)

Postat av: Louise

Publicerad 2014-12-08 08:16:41

Häftigt! Ibland måste man ju "chocka" kroppen för att få till större förändring än vad man skulle fått annars (allra helst om man tröttnar på att "stampa på samma ställe" och känna att det är svårt att få till den förändring man önskar).

Säger som Emelie, vill gärna veta mer om hur du tänkt lägga upp det med mera - väntar tålmodigt :)

Min plan är också att komma igång ordentligt igen - det är på tiden!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela