Strong is beautiful

Två magövningar

Publicerad 2013-12-31 08:30:00 i

Godmorgon. Startar nyaftonsmorgonen med att visa två magövningar. Jag själv är så trött på vanliga situps och plankan så tänkte att det kan vara roligt med lite andra övningar. Ignorera att jag suger på fällkniven, tar mig knappt upp från golvet, haha. Men det får jag jobba på.
 
Sidoplankan med rotation
 
 
Ställ dig i plankposition, tippa upp kroppen och lyft ena armen mot himlen. Spänn kroppens alla muskler, särskilt rump- och magmusklerna på sidan närmast marken.

Välj att stå med ett knä i underlaget som stöd om du vill. Rotera med ena armen och axeln kontrollerat framåt, så långt som det känns bra. Upp med armen mot himlen igen. Kör 10-20 repitioner, beroende på vad du orkar. Eller kör på tid ifall du vill det.

Fällkniven

 
 
Ligg raklång på rygg med armarna sträckta ovanför huvudet och spänn magmuskeln så att fötter och händer möts uppe i luften. Jobba explosivt uppåt och håll emot allt vad du orkar på tillbakavägen.

Tänk på att ha raka ben och armar under hela övningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela