Strong is beautiful

2015 won't change anything unless you do

Publicerad 2015-01-05 19:15:43 i Personligt,

 
Ett nytt år innebär inte att något kommer att förändras i ditt liv, om du inte gör det. Hur många gånger har du inte tänkt "jag börjar på måndag" med att börja träna och äta nyttigt? Men det handlar inte om vilken dag som du börjar på, utan det handlar om när du ändrar din inställning. Och som många av er kanske märkt så har det inte hjälpt att börja på en måndag, eller hur? För då har du bara bestämt en dag du ska börja, inte ändrat ditt tankesätt eller syn på hur du vill leva ditt liv. 
 
Jag har själv varit i den sitsen, då jag tryckt i mig godsaker en fredag och sagt att på måndag då jävlar. Men säger man det inte lite i "stundens hetta", bara för att man känner sig så himla ohälsosam och kroppen känns svullen och ofräsch? Jag tror det. Sen på lördagen fortsätter man att pressa, dels för att man glömt bort känslan då man ätit för mycket men också för att det är ju "sista gången jag äter sånt här". Och så för att avsluta söndagen med en fet pizza. Hur peppad är man då på måndagen att börja träna då man dagarna innan fyllt kroppen med en massa tomma kalorier och ingen riktig energi?
 
Så det handlar till 99% om att bestäma sig. På riktigt. Inte bara då man sitter och trycker i sig skiten. Och självklart så kommer det att bli svårt. Ofta då man gör förändringar i livet så är det till en början väldigt jobbigt och krävande. Men i längden så är det alltid värt de. Jag lovar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela