Strong is beautiful

Intervaller

Publicerad 2014-10-28 17:20:57 i Min träning,

 
Som jag sa igår så är jag dålig på att köra cardio, så idag smällde jag av ett rejält pass. Intervallerna gick bra och det var inte alls tungt, varken i huvudet eller benen. Och intervallerna såg ut såhär:
 
5 min uppvärmning på 7 km/h
10.5 km/h 2 min
11.5 km/h 2 min
12.5 km/h 2 min
12.5 km/h 2 min
11.5 km/h 2 min
10.5 km/h 2 min
 
12 km/h 2 min
13 km/h 2 min
14 km/h 2 min
14 km/h 2 min
13 km/h 2 min
12 km/h 2 min
 
1 min pw på 6.5 km/h
 
När jag var färdig så hade jag tagit mig lite över 6 km, så satte ett mål på 8 km och när jag nådde 10 km så kände jag mig nöjd. Och jävligt slut. Det gick på ren och skär vilja sista 2-3 kilometrarna. Men det kändes precis som förut då jag kunde pressa mig själv väldigt bra. Gillar't! Nu ska jag ställa mig och laga middag, renskavsgryta och potatis serveras idag.
 
 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-10-29 08:17:53

Vilket bra cardiopass du fick ihop! Härligt jobbat! :)
Jag lyckades också avsluta mitt pass med några intervaller, inte många men huvudsaken är att jag kommer igång med det och får upp flåset och förbränningen lite extra i slutet! :)

Postat av: Fanny

Publicerad 2014-10-29 09:54:33

Hur länge vilar du mellan varje intervall? :)

Svar: Igår vilade jag ingenting mellan intervallerna utan körde på i ett, den enda vilan var då jag gick i 1 minut :)
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela