Strong is beautiful

En dålig egenskap, eller två

Publicerad 2014-12-08 13:55:28 i Personligt,

 
Jag har många bra egenskaper, men sen så har jag ju också egenskaper som inte är lika bra. Och en väldigt stor, dålig egenskap jag har är att jag har väldigt svårt att komma igång och ta tag i saker. Jag är expert på att skjuta saker åt sidan och tänka "jag gör det sen". Som det här med att hålla ordning på kläderna exempelvis, istället för att direkt vika in två-tre plagg i garderoben så kliver jag direkt ur dom på golvet och lämnar dom där (i dagar!!), som ett litet barn! Och det är ju egentligen en liten sak. Det här med att göra klart renoveringen hemma är en betydligt större sak. Jag tjatar ju typ hål i Emils huvud om att vi (han) ska göra färdigt, men vad gör jag själv? Förstår att han blir irriterad på mig ibland, haha! Och tyvärr så har jag den tendensen också då det gäller träningen och kosten. Känns som att jag ofta får börja om för att jag inte klarar av att hålla i det jag lovat mig själv. Det går bra ett tag, men sen förstör jag för mig själv.
 
Och en annan sak är att jag vill så himla mycket, som att resa, börja bospara, bli bättre på att ta hand om mig själv osv, men det blir ingenting av det. Jag har alltid varit dålig på att spara pengar, fram tills för någon månad sen. Har ju insett att jag inte kan slösa upp alla pengar varje månad, för då kommer jag aldrig att kunna resa någonstans eller börja bospara. Så jag har ju blivit lite bättre, men mycket kan jag fortfarande förbättra. Jag behöver få lite mer GO i mig, våga ta för mig och tro på att jag faktiskt klarar av att göra saker själv.
 
Så jag har en del att jobba med med mig själv, tur det är ett nytt år snart så man kan lämna det "gamla" bakom sig ;)

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2014-12-08 16:28:26

Som jag känner igen mig! Som med städning. Blir sur på J för att han inte städar men jag hör ju inget själv.. hade man varit duktig själv har man rätt att klaga men inte annars. Har velat fixa vårt badrum i flera veckor men inget händer. Frustrerad

Postat av: Emma

Publicerad 2014-12-08 20:48:13

Skriv ett inlägg om dina positiva egenskaper! Är säker på att de är många, många fler än dina "mindre bra". Rise and shine! :)

Svar: Tack, ska ta och göra det också för att kompensera liksom ;) Kram
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela