Strong is beautiful

Det här är jag

Publicerad 2014-10-22 13:51:01 i Formbilder, Personligt,

 
Bilderna är tagna idag, och jag hatar ingenting som jag ser på bilderna. Men jag ser områden som kan förbättras, jag vet att min kropp kan bli starkare, snabbare, fastare, mer muskulös. Den kan bli precis som jag vill ha den. När och hur är bara upp till mig själv.
 
Man kan vara nöjd med sig själv men ändå vilja ändra och förbättra. Bara du kan se till att du blir den bästa versionen av dig. Bara jag kan se till att jag är den bästa versionen av mig. Mycket i livet kan vi styra och ställa på egen hand, som hur vi ser ut, hur vi mår, hur vi beter oss, vad vi har för mål... Andra saker som sjukdomar, krig och svält är såna saker som vi kan vara med och påverka men inte förändra helt.
 
Jag vet att jag sagt att siffrorna på vågen är just, siffror. Och så är det ju. En våg mäter bara vad du väger. Ingenting annat. De tar ingen hänsyn till muskler, fett, vätska, skelett och annat som finns i din kropp. Men, om du anser att vikten är viktig för dig. Så kör på det. Men stirra dig inte blind på siffrorna. När jag började gå ner i vikt så var vågen viktig för mig, de var ett litet bevis på att det hände något. Även om det gick sakta, så gick det i alla fall neråt. Men samtidigt så både mätte jag mig och tog bilder. Idag är vågen inte lika viktig för mig, men jag väger mig själv regelbundet ändå, bara för att. Utan ångest eller besatthet. De är som sagt bara siffror och jag är glad att jag insett det.
 
Jag vill inte vara den som säger vad du ska och inte ska göra. Alla ska få göra på sitt eget sätt, och jag hoppas att ni inte ser det så att jag tror att allt jag säger är rätt eller att man ska göra så. Men vad jag faktiskt vet med 100% säkerhet, är att ni alla är fantastiska, underbara och vackra från insidan och ut oavsett kroppsform ♥

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-10-22 15:38:20

Åh finaste Elin, vilket bra inlägg! :) Du är så himla fantastisk och vacker, insida och ut! Och jag tycker att du har så sjukt fin kropp, du ska vara mycket nöjd över den :)

Jag håller med dig om det där med vågen. Vet att jag inte för allt för många veckor sedan skrev ett inlägg om att jag vill gå ner i vikt, och det vill jag fortfarande, MEN det är INTE det viktigaste. Tycker att bilder och måttband visar "sanningen" bättre. Sedan är det som allra viktigaste att man mår bra på insidan, känner sig stark, glad och nöjd med livet, annars spelar det ju ingen roll hur snygg kroppen är om hjärnan säger åt en att man mår dåligt och är värdelös.

Tack för att du skriver så fint, blir alltid glad när jag läser dina inlägg där du peppar oss! :)
KRAM

Postat av: Anna

Publicerad 2014-10-22 21:11:58

GRYM<3

Svar: TACK! :) <3
Elin Andersson

Postat av: iz

Publicerad 2014-10-23 10:21:17

Bra skrivet! Du är jättefin. Bra och sunda mål.
Från och med NU ska jag ta tag i min träning. Har fått från sjukgymnast att min rygg har oerhört svaga muskler och att mitt stillasittande jobb kommer ge mig stora problem. Så nu är det dags för förändring

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela