Strong is beautiful

Gött pass!

Publicerad 2014-11-11 21:03:32 i Min träning,

 


Alltså fy tusan vilket galet bra pass jag gjorde, idag igen! Armarna pumpades verkligen ur och benen fick sig en rejäl springtur. Passet såg ut såhär:
 
Koncentrationscurl på sned bänk 12x3
Bicepscurl over head i kabelmaskin 12x4
Bicepscurl i kabelmaskin 12x3
 
Triceps pushdown med rep 12x2 10x1
Triceps pushdown med stång 10x3 vanligt grepp, 10x3 omvänt grepp
Tricepspress med viktplatta 15x3
 
Sen hoppade jag direkt upp på löpbandet och skruvade upp hastigheten till 16 kmph och brände av 8 tabata-intervaller, sen upp med speeden ytterligare till 17 kmph körde 8 tabata-intervaller till. Och det gick så lätt! När jag kört klart intervallerna så hade jag tagit mig 2.5 km, så såg ingen anledning till att sluta när benen var så pass pigga så jag sprang ytterligare 2.5 km på 12-13 kmph. Så sammanfattningsvid vart det 5 km och en tid på 22 minuter. Svettig och jävligt nöjd klev jag av och strechade innan jag gick hemåt.

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-11-12 07:53:34

Vilket bra pass! You go girl! :)
Undrar över om det känns lite olika när man kör triceps pushdown med olika grepp?
Och vad duktig du är på att löpträna! :D Jag måste bli bättre på det men huvudet sätter stopp! :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela