Strong is beautiful

Fem steg till framgång

Publicerad 2014-11-25 08:00:00 i Träning,

♥ Planering. Let's face it, det som finns hemma i din kyl och ditt skafferi är det du kommer att äta. Så gör det enklare för dig själv och köp hem den typen av mat som du vill äta. Och om du dessutom planerar maten för hela veckan så minskar risken för att du ska "improvisera" och välja ett dåligt alternativ.
 
♥ Skriv ner ditt träningsprogram. Fatta pennan och skriv ner ett träningsschema för 6-8 veckor framåt, Häng upp det på kylen eller innanför garderobsdörren, så du ser det dagligen. Har du en kalender? Gör ett kryss för varje avklarat träningspass. Det är beroendeframkallande!
 
♥ Dokumentera dina framgångar. Använd våg, måttband eller ta kort för att hålla koll på dina framsteg. Vågen har fått mycket kritik och jag föredrar måttband och kort, men funkar vågen för dig så kör du på det. Kom dock ihåg att inte kolla efter resultat för ofta, då kan du istället tappa motivation för att du inte fått något resultat efter en vecka eller två. En gång i månaden är lagom.
 
♥ Sov ordentligt. Rekommendationerna säger att vi ska få 7-8 timmar sömn/natt, och att det håller våra hormoner på en bra nivå. Sömnbrist kan resultera i att du ökar ditt energiintag och får en sämre fördelning av fett- och muskelmassa på kroppen.
 
♥ Och det allra viktigaste, gör det du tycker är roligt! Bara för att styrketräning är populärt idag, så betyder det inte att du måste köra det bara för att alla andra gör det. Gå på pass om du tycker om det, träna hemma om du inte finner tid att gå till gymmet. Och tycker du om styrketräning så kör du självklart med det. Kom också ihåg att våga prova på nya saker, som spinning, yoga eller crossift.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela