Strong is beautiful

Dinner- Kycklinggryta med örter

Publicerad 2014-11-03 19:16:00 i Personligt,

 
Det här med matbilder är inget för mig, haha. Testade ett nytt recept idag, och det vart så gott! Kul också med något annat än det vanliga man brukar göra. Det var så pass gott att jag tänker dela med mig av receptet:
 
600 g kyckling
Smör eller kokosfett att steka i
2-3 dl creme fraiche
Skal och saft av en citron
Salt och peppar
1 dl blandade örter, t.ex basilika, timjan och dill
 
1. Skär kycklingen i bitar och stek i smör alt. kokosfett
2. Tillsätt creme fraiche. Riv skalet av citronen och rör ner i grytan tillsammans med citronsaften.
3. Salta och peppra, smaka av
4. Rör ner de hackade örterna och servera med sallad, bulgur eller annat valfritt tillbehör.
 
Och träningen gick för övrigt bra, det var tungt och svettigt, så som ett pass ska vara. Satsade mest på basövningar och det såg ut såhär:
 
Benpress 12x2, 10x2
Utfall 20x4
Knäböj 15x3
Leg curl 12x2, 8x2
Raka marklyft 15x3

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-03 19:23:45

du får gärna dela med dig av receptet om du vill! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-03 19:24:50

förresten så älskar jag din blogg!! den är så realistisk! läser många fitnessbloggar men din ger en verklig bild av livet och motiverar mig vääldigt mycket! Den första bloggen jag kollar när jag öppnar datan till och med! kämpa vidare!

Svar: Tusen tack, vad glad jag blir! Försöker att inte försköna något, skriver som det är och är väldigt öppen då jag har dåliga och bra dagar :) Tycker dessa stora fitnessbloggar är för avancerade, om man kan kalla dom det, haha :)
Har lagt upp receptet nu :)
Elin Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela