Strong is beautiful

Mina mål inom träningen 2015

Publicerad 2014-12-28 20:46:39 i Personligt,

Hitta en balans mellan kost och träning. Det absolut viktigaste för mig är att hitta ett läge där både mat och träning klickar. Lära mig att välja de nyttiga och bästa alternativen för just mig. Att dra ner på socker och färdiglagad mat och istället välja hälsosam mat som är bra för min kropp, som får kroppen att må bra och jobba med mig, inte mot mig.
 
Klara av att göra chins och pullups. Riktiga, ordentliga. Och massa på raken. Klarade det i somras, då 3-4 stycken på rad, men vill kunna mer. 10-20-30 stycken.
 
Ha en vältränad och stark kropp. Jag vill inte bara känna mig stark, jag vill se stark ut också. Synliga muskler, ja tack!
 
Bli bättre på basövningarna. Och andra övningar förstås. Tekniken ska förbättras och tyngre vikter ska lyftas.
 
Springa ett lopp, eller två. Planerna i somras gick i stöpet då både flytt och jobb kom i vägen. Men till nästa år satsar jag igen.
 
Sen så kommer jag ha mindre delmål och personliga/individuella mål för varje månad för att ha något att kämpa mot och hålla motivationen uppe. Måste även bli bättre på att dokumentera min träning, alltså skriva ner övningar jag kör, reps, sets och vikter.
 
Vill ni så får ni jättegärna dela med er av era mål med träningen till det kommande året! :) Kram
 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-12-29 11:48:44

Ser ut att vara riktigt bra mål! Du får gärna dela med dig av dina delmål inför varje månad också om du nu känner för det! :)
Jag ska också skriva ett inlägg med mina stora, övergripande mål inför 2015 nu har jag tänkt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin Andersson, 23 år, är en sprallig och glad tjej med båda fötterna på jorden. Hon har gått från en överviktig soffpotatis till en tjej som brinner för träning och hälsa. I hennes blogg vill hon förmedla att ingenting är omöjligt så länge som man tror på sig själv. Du kan även ta del av hennes egen träning, personliga texter och små snuttar av hennes vardag. Instagram: elinkatarinaa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela